Łukasz Heger potwierdza, iż jabłka są pyszne

W Rosliny
0

jabłko ci daJabłko jest powszechnie konsumowane dzięki swoim własnościom smakowym, jakkolwiek też dzięki swemu pro zdrowotnemu wpływowi. Jabłka w diecie wartościowo oddziałują na przemianę materii w organizmie, bowiem nad wyraz pobudzają te procesy.

Do tego, dzięki zawartości błonnika minimalizują uczucie głodu dodatkowo są lekkostrawne. Zarówno zielone jabłko, a także białe jabłka są zasobnym źródłem potasu, który oddziałuje odpowiednio na pracę serca.
Ciekawą informację na temat jabłek zawarł Łukasz Heger w swoim artykule "Jabłko ci da..." zamieszczonym w serwisie Męska Sfera: "... można spotkać się z przesłankami, jakoby jabłko miało być afrodyzjakiem...". Być może coś w tym jest, jednakże wróćmy do sprawdzonych treści.
Przeczyszczające właściwości jabłek są zasługą zawartych w nich pektyn, które normują perystaltykę jelit. Dzięki zawartości krzemu, spożywanie jabłek dodatnio oddziałuje na urodę - na wizerunek włosów i paznokci.
Jabłko składa się w szczególności z wody, zawiera jej więcej niż osiemdziesiąt procent. Poza tym, w stu gramach jabłek znajduje się z okładem dziesięć gramów węglowodanów, a również niepełne pół grama tłuszczy oraz taka sama doza białka.
Świeże, nieuszkodzone jabłka mieszczą pewną dawkę witaminy C (8 mg w 100 g świeżego jabłka), większość innych witamin i minerałów, solidną ilość błonnika roślinnego, kwercetynę (44 mg w 1 kg jabłek), a również pektynę (1–1,5 g w 100 g świeżego jabłka). Przy obróbce termicznej jabłek witaminy wodorozpuszczalne ulegają rozpadowi. Świeże jabłka są źródłem węglowodanów w tym błonnika.
Na zakończenie jeszcze parę wiadomości kulinarnych. Znakomite w naszej kuchni potrawy z jabłek czy zawierające jabłka to: pieczona kaczka z jabłkami, sałatki warzywne ewentualnie owocowe z jabłkami, szarlotka z jabłkami, jabłka smażone w cieście naleśnikowym, ryż pieczony z jabłkami oraz cukrem cynamonowym oraz susz wigilijny, czyli kompot gotowany z suszonych jabłek oraz śliwek.




Dodaj Tag